Sieci afiliacyjne SalesMedia i NetSales łączą się w NetSalesMedia – z poszerzoną ofertą i nową platformą


Sieć afiliacyjna NetSales, jedna z najstarszych w Polsce, dwukrotnie nagrodzona Efektonem, wyspecjalizowana była w kampaniach performance w modelach CPC i CPL dla klientów bezpośrednich oraz dla domów mediowych. Sieć afiliacyjna SalesMedia, dedykowana dla sklepów e-commerce, wyróżniona w European Performance Marketing Awards, realizowała kampanie sprzedażowe dla klientów z branży e-commerce w modelach CPS i CPO. Obie dotychczas działały niezależnie w ramach agencji Cube Group. Zintegrowane w ramach nowej sieci NetSalesMedia (www.netsalesmedia.pl) łączą kompetencje i możliwości dwóch poprzednich i obejmując łącznie ponad 200 klientów (w tym ponad 100 e-commerce’ów) oraz przeszło 20 tysięcy wydawców.

– Nowa sieć NetSalesMedia jest odpowiedzią na zmiany w zachowaniach konsumentów i oczekiwania reklamodawców i wydawców. Dzisiaj kampanie mają dużo bardziej złożoną strukturę niż kilka lat temu, co wymaga rewizji w prowadzeniu, pomiarze i rozliczaniu działań. Dlatego stawiamy na unikalne rozwiązania technologiczne i partnerstwo afiliantów: reklamodawcy otrzymują nową platformę trackinowo-analityczną, poszerzoną ofertę i dostęp do większej ilości wydawców, wydawcy zaś – dostęp do szerszego portfolio kampanii we wszystkich modelach rozliczeniowych oraz transparentne i sprawiedliwe rozliczanie prowizji w oparciu o udział w konwersji. Przy wsparciu analityczno-technologicznym połączone dwie sieci, reklamodawcy i wydawcy, razem działają sprawniej i efektywniej – jak dwie półkule w naszym nowym logotypie– wyjaśnia Anna Gromańska, Publishing & Innovations Director, odpowiedzialna za integrację sieci i asymilację afiliacji z działaniami dla klientów Cube Group.

Zintegrowana sieć NetSalesMedia poszerza ofertę o kampanie afiliacyjne prowadzone w oparciu o customer journey i cross-device tracking – pozwala to na tworzenie modeli atrybucyjnych w rozliczeniach z wydawcami. – Stawiamy na afiliację w wydaniu naprawdę partnerskim i fair play. Najprostszy i najpowszechniejszy model rozliczeniowy „last click” jest równocześnie najbardziej szkodliwy dla e-commerce marketerów, którzy chcą zwiększać skalę sprzedaży. Przypisuje on konwersję ostatniemu touchpointowi, przez co zupełnie nie jest opłacalny dla tych wydawców, którzy inicjują ścieżkę zakupową lub asystują przy niej. Mowa tu m.in. o serwisów tematycznych, influencerach, blogerach, vlogerach czy właścicielach baz mailingowych. W ramach nowej platformy mamy w NetSalesMedia możliwość dogłębnej analizy ścieżek konwersji i atrybucji prowizji ściśle dostosowanej do celów i wyników reklamodawcy i wydawcy. Analiza i odpowiednia strategia atrybucyjna pozwala reklamodawcom lepiej zarządzać budżetami marketingowymi i budować wielokanałowy program partnerski – tłumaczy Gromańska. – Działamy również w oparciu o cross-device tracking, wyłapiemy więc, dzięki któremu wydawcy konsument wygenerował kliknięcie na smartfonie, a w dalszej kolejności sfinalizował sprzedaż na desktopie.

Moduł analityczny NetSalesMedia analizuje ścieżki konwersji na podstawie wszystkich źródeł ruchu (uwzględniając także sesje bezpośrednie i z wyszukiwarek) – umożliwia to bardziej precyzyjną ocenę roli marketingu afiliacyjnego w kontekście wszystkich działań digital.

Wśród rozwiązań NetSalesMedia jest również m.in.  rozbudowane narzędzie do zarządzania kodami rabatowymi „Centrum Kuponów”, które umożliwia reklamodawcom wykorzystanie kodów rabatowych nie tylko na dedykowanych witrynach, ale również u influencerów korzystających np. Snapchata czy Instagrama, gdzie nie można zastosować konwencjonalnego trackingu. Unikalna opcja automatycznej zmiany wysokości prowizji dla wydawców w przypadku wykorzystania przez użytkownika konkretnego kodu rabatowego jest odpowiedzią na potrzeby reklamodawców korzystających z kodów również dla produktów niskomarżowych.

Trwa proces migracji wszystkich obecnych klientów i wydawców NetSales i SalesMedia na nową platformę trackingową NetSalesMedia (www.netsalesmedia.pl). Całkowita integracja sieci jest zaplanowana do końca 2018 roku.