Niepoprawny adres URL.

Brak autoryzacji użytkownika.

Brak uprawnień do zasobów.

Podana strona nie istnieje.

Błąd aplikacji. Spróbuj ponownie.

Potwierdzasz wykonanie operacji?

Historia aktualności

Psychologia Konsumenta & Zamowienia w Sklepach Online

Psychologia Konsumenta & Zamowienia w Sklepach Online

 

Psychologia zachowań konsumenckich

W okresie przedświątecznym możemy zauważyć, jak często zachowania konsumentów są nieracjonalnie. A zwłaszcza, gdy mogą dokonać zakupu jednym kliknięciem.

Psychologia konsumenta może być złożona, ponieważ łatwość zrobienia zakupów online oznacza też, że bardzo szybko kupujący może się do takich zakupów zniechęcić i jednym kliknięciem opuścić sklep, a co gorsza, nigdy już nie wrócić.

 

Zachowania konsumenckie w świetle najnowszych badań

Konsumenci w XXI wieku przyzwyczajeni są do korzystania z sieci internetowej, więc sklep, by został zauważony, musi się dobrze promować i wykorzystywać pewne techniki SEO, aby być wysoko w rankingu wyników wyszukiwania, ponieważ tylko sklepy z pierwszej strony wyników mogą liczyć na klientów.

Kolejna kwestia to sama strona internetowa. Badania nad zachowaniem konsumentów pokazują, że gdy strona internetowa ładuje się dłużej niż 3 sekundy, pozostanie na niej tylko 43 % potencjalnych klientów. Oznacza to, że ponad połowa konsumentów ze strony wyjdzie, a aż 80 % z nich nigdy na nią nie powróci.

Już na pierwszy rzut oka potencjalny klient chce widzieć produkty. Najlepiej, aby były one posegregowane w kategorie oraz ładnie przedstawione. Prawie 93 % konsumentów decyzję o zakupie podejmuje na podstawie zdjęć. Im produkt ma więcej zdjęć, a nawet dodany jest filmik pokazujący jego użycie, tym większa szansa, że klient doda do koszyka akurat ten produkt. Takie przedstawienie produktu wciąż nie jest popularne, ale testy konsumenckie dowodzą, że aż 50 % osób podjęło ostateczną decyzję o zakupie właśnie po obejrzeniu materiału video.

Na stronie sklepu powinno też się znaleźć miejsce na zamieszczenie recenzji produktów. Zachowania pojedynczych konsumentów, bardzo mocno bowiem uzależnione są od tego, jak zachowuje się cała grupa. Jeśli produkt A ma aż 10 pozytywnych opinii, a produkt B tylko 5, prawdopodobnie konsument wybierze produkt A, ponieważ 67 % konsumentów ufa przeczytanym recenzjom.

 

Koszyk, a zakupy – co zwraca uwagę konsumenta?

Każdy sklep internetowy zauważa w swoich statystykach, że zachowania konsumenckie mogą być nieracjonalne. Klient dodał produkt do koszyka, nawet podał dane i wybrał sposób zapłaty, ale z koszyka wyszedł. Na 1200 ankietowanych osób, aż 67,4 % badanych, wyszło ze strony na poziomie koszyka. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że dopiero tutaj pojawiła się cena przesyłki, informacja o czasie dostawy, czy też okazało się, że trzeba założyć konto. Konsument powinien widzieć informacje takie jak: czas realizacja zamówienia, czas i koszt dostawy oraz dane kontaktowe do sklepu od razu, po wejściu do sklepu. W ten sposób nie poczuje się oszukany i nie wyjdzie z koszyka.

 

Dodatkowy bonus

Wiele sklepów internetowych kusi klientów możliwością zwrotu towaru w ciągu 100 dni od daty dokonania zakupu. Z reguły natomiast, kiedy paczka już przyjdzie i okaże się, że coś jest nie tak, niepasująca rzecz ląduje w szafie. Bardzo mały odsetek konsumentów decyduje się na zwrot zakupionego towaru. Ale samo to, że kupujący ma taką możliwość ma duży wpływ na zrobienie zakupów na danej stronie w ogóle.

Notyfikacje systemowe

  • Nowa kampania Frisco.pl!

    Zapraszamy do nowej kampanii Frisco.pl! Stawki to 26 PLN CPO nowy klient, 4 PLN CPO klient powracający!

  • Nowa kampania Deichmann CPO!

    Zapraszamy do emisji nowej kampanii Deichmann - 18 PLN CPO!

  • Nowa kampania Keko.pl!

    Zapraszamy do nowej kampanii Keko.pl, jednego z najpopularniejszych sklepów zoologicznych. Stawka CPS - 4,5%!

  • Pizza Hut - nowy program

    Zapraszamy do emisji nowego programu Pizza Hut: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1082
    Stawka: 5% CPS

  • bdsklep.pl - nowy program

    Zapraszamy do emisji materiałów reklamowych nowego programu bdsklep.pl
    Link: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1084

  • Nowy program Ankiety wiek 15-17!

    Zapraszamy do nowego programu Ankiety 15-17! Rozliczanie jest za rejestrację do panelu osób w wieku 15-17 lat. Stawka 10 PLN!

  • eLoty.pl - nowy program

    Zapraszamy do emisji nowego programu eLoty.
    Link: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1070
    Stawki: Loty krajowe 12 zł CPO
    Loty międzynarodowe 18 zł CPO
    Transatlantyckie 28 zł CPO

Pokaż starsze »