Niepoprawny adres URL.

Brak autoryzacji użytkownika.

Brak uprawnień do zasobów.

Podana strona nie istnieje.

Błąd aplikacji. Spróbuj ponownie.

Potwierdzasz wykonanie operacji?

Historia aktualności

Polski Pinterest - marketing w mediach społecznościowych

Polski Pinterest - marketing w mediach społecznościowych

Pinterest z liczbą 1,5 mln. użytkowników jest w Polsce jeszcze daleko w tyle za głównym kanałem social media – Facebookiem, który posiada ok. 15 mln użytkowników, ale nie można lekceważyć jego mocy sprzedażowej. Według badań, średni koszyk zakupów z Pinteresta jest dwa razy wyższy niż w przypadku Facebooka. Dodatkowo dzięki Pinterestowi możemy wpływać bardzo pozytywnie na SEO, ponieważ Google uważa linki z Pinteresta za bardzo wartościowe. Z naszego poradnika dowiesz się jak prawidłowo wykorzystać Pinterest w Polsce.

 

Poniżej przedstawiamy kilka pożytecznych rad jak efektywnie prowadzić Pinterest w Polsce dla celów e-commerce:

  1. Używaj nie tylko grafik, ale i tekstu, co pozwoli na dokładniejsze opisanie produktu i zachęcenie do zakupu. Warto też w opisie danego produktu wspomnieć o marce i dodać link do sklepu.
  2. Pamiętaj, żeby linkować stricte do prezentowanego produktu. Wiele sklepów popełnia błąd linkując na stronę główną sklepu, co wymaga dodatkowych poszukiwań produktu, którym użytkownik jest zainteresowany. Wpływa to negatywnie na współczynnik konwersji na sprzedaż.
  3. Dodaj przyciski Pin It do każdego produktu – ułatwi to dzielenie się ulubionymi produktami z innymi użytkownikami na Pinterest, a co za tym idzie zwiększy zasięg osób zainteresowanych danym produktem.
  4. Prowadź interakcję z użytkownikami. Łatwo sprawdzić jacy użytkownicy śledzą twoje tablice, udostępniają u siebie twoje pinezki i je lajkują. Jak można wejść z nimi w interakcję? Możesz również polubić ich tablicę lub przepiąć pinezkę. Pozwoli to poczuć im się docenionymi i chętniej będą odwiedzać twój profil i się na nim angażować.
  5. Umieszczaj pinezki związane z twoją branżą. Powinno to być stosowane jak sam dodajesz pinezki, jak również wtedy kiedy przepinasz je z innych tablic. Co daje zaangażowanie w przepinanie z innych tablic?  Możesz przepinać pinezki z tablic twoich potencjalnych partnerów biznesowych, pozwala to wytyczyć ścieżkę do przyszłych interesów.  Dzięki temu możesz również prezentować inspiracje dla użytkowników poza twoim produktami, oraz budować większe zaangażowanie.
  6. Twórz interesujące opisy tablicy i cover photo poszczególnych tablic. Pinterest pozwala wybrać dowolne zdjęcie z tablicy do ustawienia jako cover photo, interesujące zdjęcia przyciągną nowych użytkowników do profilu naszego sklepu.
  7. Stwórz zorganizowany profil. Tablice bez ładu i składu, ze słabym contentem i bez fajnych opisów będą częściej ignorowane przez użytkowników. Warto włożyć trochę czasu w uporządkowanie profilu.

 

Największe błędy popełniane przy prowadzeniu Pinteresta:

  1. Przepinanie pinezek w dużych ilościach i słabej jakości. Przez spamowanie możemy tylko stracić użytkowników, warto stawiać jedynie na jakościowy content.
  2. Używanie słabej jakości zdjęć. Profil reprezentuje twoją markę i czy przepinasz pinezki z innych tablic czy dodajesz zdjęcia produktów, dbaj o ich jakość.
  3. Ignorowanie tablic grupowych. Bierz udział w jednej z takich tablic, a najlepiej stwórz swoją własną. Tablica grupowa tworzy społeczność w której zaproszeni użytkownicy dodają pinezki na ściśle określony temat. Jednak po co czekać na zaproszenie do danej grupy? Nie lepiej stworzyć swoją? Zaproś wybranych użytkowników (być może przyszłych partnerów biznesowych) z najlepszym contentem.
  4. Niespójność w prowadzeniu profilu. Określ tematykę swojego profilu i tego się trzymaj, użytkownicy przychodzą do ciebie po stricte określony content. Staraj się udostępniać content w miarę regularnie.

Jesteś na początku drogi z Pinterestem lub chcesz ulepszyć swoją dotychczasową strategię prowadzenie profilu, staraj się stosować do powyższych wskazówek, a na pewno pozwolą ci iść w dobrym kierunku.

Notyfikacje systemowe

  • Nowa kampania Frisco.pl!

    Zapraszamy do nowej kampanii Frisco.pl! Stawki to 26 PLN CPO nowy klient, 4 PLN CPO klient powracający!

  • Nowa kampania Deichmann CPO!

    Zapraszamy do emisji nowej kampanii Deichmann - 18 PLN CPO!

  • Nowa kampania Keko.pl!

    Zapraszamy do nowej kampanii Keko.pl, jednego z najpopularniejszych sklepów zoologicznych. Stawka CPS - 4,5%!

  • Pizza Hut - nowy program

    Zapraszamy do emisji nowego programu Pizza Hut: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1082
    Stawka: 5% CPS

  • bdsklep.pl - nowy program

    Zapraszamy do emisji materiałów reklamowych nowego programu bdsklep.pl
    Link: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1084

  • Nowy program Ankiety wiek 15-17!

    Zapraszamy do nowego programu Ankiety 15-17! Rozliczanie jest za rejestrację do panelu osób w wieku 15-17 lat. Stawka 10 PLN!

  • eLoty.pl - nowy program

    Zapraszamy do emisji nowego programu eLoty.
    Link: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1070
    Stawki: Loty krajowe 12 zł CPO
    Loty międzynarodowe 18 zł CPO
    Transatlantyckie 28 zł CPO

Pokaż starsze »