Niepoprawny adres URL.

Brak autoryzacji użytkownika.

Brak uprawnień do zasobów.

Podana strona nie istnieje.

Błąd aplikacji. Spróbuj ponownie.

Potwierdzasz wykonanie operacji?

Historia aktualności

10 rzeczy które powinieneś wiedzieć o skutecznych kreacjach bannerowych

10 rzeczy które powinieneś wiedzieć o skutecznych kreacjach bannerowych

Podstawowym błędem marketerów i grafików z nimi współpracujących, jest przygotowywanie takiej samej kreacji bannerowej dla wszystkich kanałów marketingowych. Niektóre kanały jak afiliacja mają szczególne wymagania w tym zakresie, które nie będą spełniać swojej roli w innych kanałach, jak retargeting czy wewnętrzny newsletter.

Przygotowując kreacje reklamowe należy najpierw opracować strategię i wytyczne dla każdego kanału, a dopiero później ustalić szczegóły współpracy z grafikiem. Poniżej podajemy 10 różnic między bannerami dla różnych kanałów.

1. Branding i adresy URL w kreacjach

Każda firma w swoich kreacjach reklamowych chce podkreślić nazwę swojej marki, a czasem również adres strony internetowej. Naszym zdaniem, nie każdy kanał powinien wykorzystywać taką możliwość.  W afiliacji używanie adresu strony na banerze jest niekorzystne, ponieważ zachęca do wchodzenia na stronę bezpośrednio, a nie poprzez link trackingowy, co pozbawia naszych Partnerów zarobku. Zamiast używania marki i adresu URL, lepiej postawić na silny przekaz marketingowy, dobre wezwanie do działania (Call To Action) oraz na małą zachętę w postaci zniżki. Wyjątkiem będą tu banery o małych rozmiarach (88x31, 125x125), przygotowywane dla wydawców kuponowych, w których nie mamy zbyt wiele miejsca na reklamę produktu, a które mają zachęcać do kupna konkretnej marki. Tam branding jest wskazany, najlepiej z informacją o wartości kodu rabatowego. Kreacje te są najczęściej używane na podstronach kategorii sklepów.

2. Bannery na własną stronę

Często powtarzanym błędem jest umieszczenia bannerów na swojej własnej stronie z silnym przekazem brandingowym, a nierzadko  także z adresem URL do tejże strony. Jest to bezcelowe, bo użytkownicy są już na naszej stronie, wiedzą czym się zajmujemy i co możemy zaoferować. Lepszym  rozwiązaniem będzie promocja konkretnego asortymentu, promocji czy też produktu. Przygotowując bannery proszę nie zapomnieć o silnym wezwaniu do działania, w postaci Call-To-Action button.

3. Bannery re-marketingowe

Reklamy mają na celu przypomnienie o uprzednio oglądanym produkcie/usługach, dlatego powinny zawierać logo firmy oraz być tożsame ze stroną sklepu. Bannery remarketingowe mają również za zadanie budowanie relacji użytkownika z firmą. Kreacje powinny odnosić się do strony docelowej (Landing Page) i przedstawiać dokładnie taką samą ofertę. Co ciekawe, ma to też wpływ na koszt kliknięcia w Google AdWords, ponieważ za reklamy bardziej dopasowane do potrzeb, klienci płacą mniej. Nie zalecamy zalewania tekstem, zbyt długi przekaz nie zachęca do kupna, należy raczej wypunktować przewagę konkurencyjną, czy promocję dotyczącą tego konkretnego produktu. W kreacjach remarketingowych, tak jak we wszystkich innych, nie należy pomijać zachęty do zakupu (Call-To-Action).Reklamy powinny wyświetlać się nie więcej niż 3-5 razy dziennie dla unikatowego użytkownika.

4. Przekaz oraz wezwanie do działania

Najważniejszą rzeczą w kreacjach bannerowych jest przekaz reklamowy oraz wezwanie do działania (Call To Action). Nawet grafika przyciągająca uwagę, nie zawsze przekłada się na sprzedaż. Treść przekazu należy dopasować do wcześniej wybranego zdjęcia, a nie na odwrót. Całość naszej kreacji tworzy: treść w kreacji, przycisk wzywający do działania, który pasuje do tematu banneru, oraz ten sam spójny styl strony docelowej (Landing Page).

5. Bądź uważny z kuponami

Jeśli zostawiasz kupon rabatowy na swoim bannerze, to pamiętaj by koniecznie umieścić na nim również informację o terminie jego ważności. Pozwoli ci to uniknąć sytuacji, w której klient domaga się kodu rabatowego, o którym dowiedział się z kreacji, jaką udostępnił np. partner z sieci afiliacyjnej, a który zdążył się już przeterminować. Najlepiej jednak nie dodawać kuponu, dopóki użytkownik nie przeniesie się na naszą stronę. Wtedy, w kreacji wystarczy informacja o wartości zniżki i Call-To-Action przenoszący na stronę docelową (Landing Page) z treścią kodu, a także informacje dodatkowe takie jak np. termin ważności kuponu, minimalna kwota zamówienia, czy inne ograniczenia w postaci określonego asortymentu. Zawieranie treści kuponu w kreacji bannerowej ma jeszcze jedną wadę. Mianowicie, jeśli zainteresuje nas banner i w niego klikniemy, przejdziemy na stronę sklepu i przez cały proces zakupowy, to na samym końcu dostaniemy dopiero możliwość wpisania naszego kodu rabatowego i może się wtedy okazać, że nie będziemy w stanie powrócić do strony, na której widzieliśmy banner, lub owa kreacja będzie już zamieniona na inną reklamę. W przypadku takiej sytuacji, dobrze jest, by obsługa sklepu chętnie informowała o wszystkich kodach rabatowych, lub podawała inne o zbliżonej wartości. Pozwoli to nam uniknąć porzuconego koszyka, a być może i klienta, który po takiej sytuacji mógłby się zniechęcić do robienia ponownych zakupów w tym sklepie.

6. Miej przygotowane przynajmniej dwie wersje każdej kreacji

Pozwoli to naszemu Partnerowi w sieci afiliacyjnej na wybór kreacji, która najlepiej pasuje do jego strony. Nam zależy na tym, by banner się wyróżniał, przyciągał uwagę i konwertował, a Partnerowi by komponował się na jego stronie i nie odbiegał zbytnio od całości layout’u, czy kolorystki. Dlatego, najlepiej być elastycznym i przygotować kilka styli naszego banneru. 

7. Rotuj miejscem reklamy i zmieniaj jej design

Reklamy bannerowe mają krótką żywotność, dlatego ważne jest, aby często aktualizować i dostosowywać je do sytuacji, czy czasu. Jeśli będziemy wyświetlać ten sam banner, w tym samym miejscu, to możemy być pewni, że po jakimś czasie stanie się niewidzialny dla naszego użytkownika. Czasem wystarczy zmiana koloru, by wzrok osoby przeglądającej stronę zatrzymywał się we właściwym miejscu.

8. Nie bój się działać nieszablonowo

Najlepiej konwertujące bannery to te, które na pierwszy rzut oka wyglądają amatorsko, przez co w szczególny sposób przyciągają uwagę naszego użytkownika. Każdy przygotowując swoje reklamy, chce zadbać o każdy możliwy detal, tak by stworzyć wrażenie profesjonalizmu, co jest jak najbardziej słuszne. Nie mniej jednak, warto czasem zejść z utartej ścieżki i spróbować czegoś mniej oczywistego. Największą bolączką kreacji bannerowych jest to, że są one dla użytkownika niewidoczne – odruchowo pomijane przy przeglądaniu strony. Nietypowe kreacje pomogą nam przyciągnąć zainteresowanie i zarobić pieniądze. A to jest nasz cel, a nie wygrywanie konkursów designu w reklamie.

9. Nie marnuj nagłówka

Bądź bezpośredni i intrygujący. Stawiaj pytanie, na które użytkownicy będą mogli odpowiedzieć twierdząco. Reklamy które w swojej kreacji zawierają pytanie, na które odpowiedź jest oczywista osiągają lepsze rezultaty pod względem liczby kliknięć.

10. Nie kieruj całego ruchu na stronę główną

Ostatni punkt, lecz nie najmniej ważny, dotyczy kierowania ruchu na strony docelowe (Landing Page). Naszym obowiązkiem jako afiliantów jest sprzedaż produktów i usług w taki sposób, by konsument z łatwością odnalazł to czego szuka, oraz by maksymalnie ułatwić mu znalezienie się we właściwym miejscu. Nie możemy jednak tego zrobić kierując cały ruch na stronę główną. Użytkownicy internetu bardzo szybko rezygnują z potencjalnych zakupów, a przenoszenie ich z bannerów produktowych do strony głównej, tylko umacnia ten trend. Należy zadbać o to, by przekaz reklamowy idealnie pokrywał się z tym, co konsument znajdzie na stronie docelowej (Landing Page).

Notyfikacje systemowe

  • Nowa kampania Frisco.pl!

    Zapraszamy do nowej kampanii Frisco.pl! Stawki to 26 PLN CPO nowy klient, 4 PLN CPO klient powracający!

  • Nowa kampania Deichmann CPO!

    Zapraszamy do emisji nowej kampanii Deichmann - 18 PLN CPO!

  • Nowa kampania Keko.pl!

    Zapraszamy do nowej kampanii Keko.pl, jednego z najpopularniejszych sklepów zoologicznych. Stawka CPS - 4,5%!

  • Pizza Hut - nowy program

    Zapraszamy do emisji nowego programu Pizza Hut: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1082
    Stawka: 5% CPS

  • bdsklep.pl - nowy program

    Zapraszamy do emisji materiałów reklamowych nowego programu bdsklep.pl
    Link: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1084

  • Nowy program Ankiety wiek 15-17!

    Zapraszamy do nowego programu Ankiety 15-17! Rozliczanie jest za rejestrację do panelu osób w wieku 15-17 lat. Stawka 10 PLN!

  • eLoty.pl - nowy program

    Zapraszamy do emisji nowego programu eLoty.
    Link: http://system.salesmedia.pl/offers/view/1070
    Stawki: Loty krajowe 12 zł CPO
    Loty międzynarodowe 18 zł CPO
    Transatlantyckie 28 zł CPO

Pokaż starsze »